Pasajul Basarab - pod Grozavesti

Pasajul și blocajul – Prima trecere peste…

Pasajul Basarab a împlinit dorințele multor bucureșteni – ale celor care visau să-și scurteze itinerariul zilnic, ale celor scoși din pepeni de șantierul ultimilor 11 ani, ale celor care sperau că traficul din zona lor avea să se mute în altă parte (via pasaj), ale celor care câștigau din despăgubiri, ale primarului care voia să nimerească în cele din urmă data deschiderii, ale operatorilor de televiziune care puteau surprinde un moment istoric (odată la jumătate de secol vezi așa ceva), ale producătorilor autohtoni de telenovele rămași fără idei de panoramice la ruperea planului acțiunii.

Maxim 2 minute este durata traversării de la Banu Manta către Vasile Milea (Apaca). Un drum lung, care înainte te purta prin locuri de staționare precum Gara de Nord-Witing-Plevnei, se parcurge acum extrem de repede și de lejer, ca în filmulețul de mai jos.

Bună ideea PR-istică „să dăm pasajul urbii”! Sâmbătă – puzderie de lume pe pod, pe lângă, pe sub. Pe stâlpii ASTALDI-zați, laser frate! Vizibil dinspre Plevnei sau dinspre Calea Griviței, fasciculul de lumini atrăgea atenția șoferilor nocturni la minunăția arhitecturală. Nu pricep de ce NU s-au desfășurat pe stâlpi niște bannere cu GARA BASARAB sau BUCUREȘTI NORD! Poate că factura (de altfel, scumpă ca la noi, nicăieri) cuprinde și o deducere pentru reclama servită dezvoltatorului/constructorului. Suntem capitala BUCUREȘTI-ASTALDI! A nu se înțelege greșit, toată lauda pentru constructorul portughez, dar avem o problemă de imagine undeva în ograda administrativă a Capitalei.

Prima zi de circulație pe Pasajul Basarab a prilejuit regruparea blocajelor rutiere. E prematur să le numim acum, devreme ce pe mulți îi împinge curiozitatea spre pasaj, dar zonele Titulescu și Vasile Milea – Apaca vor fi magnetice ambuteiajelor. De exemplu, astăzi, la oră de trafic (17:40) coborârea spre Vasile Milea era blocată la coborâre de la jumătatea podului arcuit din Grozăvești.

Pasajul Basarab - pod Grozavesti

În altă ordine de idei: Finisajele nu sunt gata, iar în graba lansării, rabatul de la calitate nu va fi greu de mascat/justificat. Sunt dezamăgit de modul în care se captează apa de pe poduri și se revarsă pe la stâlpii de susținere. Dâmbovița nu era chiar așa de departe și nu strica o minimă canalizare la nivelul grandios al construcției. Ornamentarea podului Grozăvești s-a făcut în dulcele stil dâmbovițean: garduri de sârmă (ca la vite) și pomuleți aclimatizați în ghivece brand-uite pe linie administrativă/sectorială. Totodată, stațiile de metrou rămân probabil doar în grija Metrorex-ului, parcările au apărut prin jurul lor, dar nimeni în afară de pietoni nu vede bălțile oceanice ivite la fiecare aversă pe la gurile de acces la metrou.

19 comentarii la „Pasajul și blocajul – Prima trecere peste…

  1. Pingback: ionut paraschiv (@ionutparaschiv) (@ionutparaschiv) (@ionutparaschiv)

  2. Pingback: Sorin Rusi (@SorinRusi)

    1. ionut paraschiv

      Critic cu masura. Lucruri in mare bune ascund probleme colaterale. Ambuteiajele se vor deplasa pina la inchiderea unor inele de circulatie, dar sunt anumite chestii care ne-au penetrat ADN-ul:
      1) spoieli, de genul las-o bă că merge așa
      2) scopul scuză mijloacele
      3) reflexul de-a „mișca ceva”
      4) furatul căciulii
      5) ascuns gunoiul sub preș

      Răspunde
  3. ferike

    critic, critic, dar gura sa adevar graieste. Si acum poate observa traficul de pe pod in real-time, yoata ziulica de lunga :D

    Răspunde
  4. Dan P.

    Pacat ca astfel de comentarii nu ajung si la cine trebuie.

    Sunt nerabdator sa vad cozile interminabile pe Titulescu catre Piata Victoriei pe unde se circula in continuare pe o singura banda, gatuita deseori de parcaje romanesti. Sau cozile de la intersectia de la Leu unde semaformul dureaza cat sa te scobesti o data in nas.

    Statiile de sub pod nu sunt luminate. Ajunge acolo doar lumina de la stalpii stradali, dar poti cadea usor victima unor agresori care actioneaza intr-o obscuritate perfecta.

    Cine sa ne auda si pe noi?

    Răspunde
    1. ionut paraschiv

      Cred ca parcajele de pe Titulescu vor fi interzise pe timp de zi cât de curând… dupa modelul Averescu (oamenii de pe acolo nu au însă nicio vină)

      Stația de tramvai de la Grozăvești putea fi deplasată până acolo unde putea fi unită în subteran cu metroul, ca la Basarab. Administrația intelege probabil ca lifturile și scările rulante sunt destinate exclusiv handicapatilor la cererea UE și nu un plus în urbanizare…

      Răspunde
  5. ccd

    Cred ca zeci/ sute de oameni cu ceva neuroni au spus in ultimii ani pe forumuri, bloguri sau in presa ca blocajele vor fi maxime pe Titulescu, Milea si Lujerului. Ce vedem in imagini demonstreaza fix asta.
    PS: cind am luat primul val de apa pe parbriz de pe pod cu tot cu pietrisul aferent, am injurat ca la usa cortului toti proiectantii si finantatorii.

    Răspunde
  6. Pingback: Links – 20.06.2011 -- fulgerica's blog

  7. Autogreen

    Mai sunt cateva lucruri, minore ce-i drept, care nu sunt in regula. Plantele ornamentale blocheaza vizibilitatea semafoarelor iar gardul (de prost gust)e ca nuca-n perete, rupt din alt film. La Grozavesti s-ar fi putut lega statia de tramvai si autobuz cu metroul printr-un pasaj pietonal subteran, e vorba de cativa metri, asa cum s-a facut la Crangasi.

    Răspunde
  8. Dan

    Este inca un pas catre o capitala civilizata. Au mai fost pasi, asfaltul pe strazi, bordurile, florile pe marginea bulevardelor, parcuri amenajate mai mult sau mai putin, garduri la gradinile blocurilor, parcari de resedinta in cartierele cenusii… Nu discutam cat au costat, cum s-au alocat si in cat timp s-au livrat, astea-s detalii. Eu zic ca in 100 de ani o sa fie bine, daca nu o sa fie rau.

    Răspunde
  9. Pingback: Autogreen (@Autogreenro) (@Autogreenro)

    1. ionut paraschiv

      Rămăsesem cu impresia ca sunt și niște portughezi implicați. Oricum, spirit latin. Asta nu le justifică bannerele de pe stâlpii de la Basarab :)
      ms pt corectie Arnold

      Răspunde

Dă-i un răspuns lui Dan P. Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *